۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳

امام‌جمعه خوانسار:

اتحاد مسلمانان رمز پیروزی در مقابله با مستکبران است

اتحاد مسلمانان رمز پیروزی در مقابله با مستکبران است

خوانسار- امام‌جمعه خوانسار گفت: اگر امت اسلامی دست از تفرقه افکنی بردارند به عزت و افتخار خواهند رسید و به یک امت واحده تبدیل می‌شوند که این اتحاد رمز پیروزی در برابر مستکبران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار داشت: عید قربان روز تجلی تقوا در بین اهل ایمان و خداپرستان است و در این روز خدا بشریت را بیشتر به سمت خود می‌کشاند تا تقرب پیدا کنند.

معنای مناسک حج توحید است

وی با بیان اینکه مناسک حج نماد دستیابی به توحید است تا انسان‌ها متحد شوند که تنها خدا را پرستش کنند و جامعه به اتحاد برسد، گفت: در عصر کنونی جامعه دچار توحید ناب نیست و تفرقه و تزلزل بین انسان‌ها است و سرزمین‌های اسلامی و حتی جمهوری اسلامی از تفرقه در رنج هستند.

امام‌جمعه خوانسار افزود: با وجود اینکه امت ایران اسلامی اهل یکپارچگی و اتحاد هستند اما از فرقه گرایی رنج می‌برند، هر آن چه که امروز در افغانستان و عراق و سایر کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد عامل اصلی آن تفرقه گرایی و فرقه گرایی است.

فرقه گرایی و تفرقه افکنی ابزار مستکبران است

وی گفت: مستکبران عالم با ابزار فرقه گرایی و تفرقه گرایی بر ملت‌ها تسلط و آن‌ها را گروه گروه می‌کنند تا در جهان اسلام وضعیت نابسامانی به وجود آورند، متأسفانه حاکمان مستکبری هم که در کشورهای اسلامی حاکم هستند کمک می‌کنند، همانند عربستان سعودی که برای تفرقه افکنی هزینه می‌کند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

حجت‌الاسلام خواجه‌کریمی تأکید کرد: مبنای بنیانگذاری جمهوری اسلامی وحدت و توحید کلمه است، کشور ما این مبنا را در عالم صادر می‌کند تا سایر ملت‌ها نیز به سراغ یکپارچگی بودن و اتحاد بیایند تا به موفقیت‌های ملت ایران برسند، اگر ملت‌ها می‌خواهند به پیروزی نهایی برسند باید امت واحده تشکیل دهند و دست از اختلاف و تفرقه بردارند.

روز عید قربان روز امت واحده است

امام‌جمعه خوانسار گفت: روز عید قربان روز امت واحده است یعنی مسلمانان تمام سرزمین‌های عالم باید با هم متحد شوند و اعمال توحیدی انجام دهند تا مشکل تفرقه افکنی از بین آن‌ها برود.

کد خبر 5262820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha